Sunday, October 26, 2008

Resultat säsongen 08

Sammantaget bidde det 77 poäng över sex fisketurer där gädda ger 2p och abborre ger 1p. Tony halade ombord sammanlagt 41p och jag 36p. Tony vann tre turer och eftersom en blev utan fångst (gäddan som slet sig vid måseskär) avgår Tony med både poäng och fisketursegern. Dock måste det ju tilläggas att denna 'seger' till stor del bygger på några ynka borrar i sista stund. Hedersomnämnande går ju naturligtvis till mig som drog den enda gäddan att tala om viktmässigt :D

2 comments:

Anonymous said...

:-D Well det var ju tight:-) i alla fall. Självklart ett hedersomnämnande för gäddan på över 5 kg. Nästa gäddlek skall jag dock fiska med tafs.........
Tja aborrarna avgjorde men de är ju med i matchen men men till nästa år kan vi ju hitta på ett annat poängsystem......

- said...

Hehe, nä sanningen å säga är det väl du som skall ha hedersomnämnande för din idoga körning och upplockande av mina små firrar :p
Det där med tafs skall jag dock ta med mig til pike-09!