Saturday, May 23, 2009

Den stora fisketävlingen 23 maj

Något slokörade och slaka fick vi finna oss i nesan att se de andra två båtarna hala fram längre rader gäddor än vad vi lyckades åstadkomma. Ena båten fick 13 krakar, Micke & co 10 st och vi landade endast 8 st, dock måste det ju påpekas att vi fick den största 3.06kg (närmast var 3.01 :). De flesta av våra högg på jerk vid västra vassen, medan de andra drog sina i Hällsvik och östra vassen med Buster jerk och ABU reflex spinnare(!). Hade många tapp och nyfikna gäddor som simmade efter, även två stora abborrar nosade på min röda Salmo. Lyckades dessutom kroka mig själv i fingret men en wobbler och måste skära mig loss med filekniv...

31 laxar i en laxask


Gäddraderna (vår i mitten)

T:6p, F: 10p (utom tävlan)

2 comments:

Anonymous said...

ja fy faan vad surt, men men vi kommer igen. Roligast så här i efterhand är dock fredriks "i båten kirurgi" med filekniven. Hur är det med fingret? ingen kallbrand?

Tankarna är fyllda dvs 60 liter bensin i båten vilket betyder många långa fiskedagar framöver.

Jag lutar mycket åt Mjörn nästa gång vi måste ju förbättra vårt facit där. Med den nya plottern och sjökortet har vi inga ursäkter om vi inte lyckas.

- said...

Hehe, vi var lite för cocky och glömde Reflexspinnarens krafter... vi hade ju gott om kontakt och gött fiske ändå, nästa gång slår vi dom lätt!

Fingret funkar bra, har inte fallit av ännu, säkert tack vare att du smart nog hade sterila saker i båten.

Visst kan vi köra Mjörn nästa gång, jag är grymt sugen på att fortsätta vass/grund-jerka, det blir ju sköna hugg :D
/Rambo