Tuesday, August 19, 2008

Lugn och rodd i Aspen 080818


Tog en tur till Aspen igen, hyrde båt på campingen (den röd/oranga), de börjar sin lågsäsong idag så receptionen är inte bemannad förrän vid kl 17. Killen var juste och lät mig ha båten hela kvällen trots att de stänger vi kl 20.
Rodde västerut och stannade vid vassruggarna och alternerade spinnare och wobblers. Fick en del små hugg och såg små borrar följa efter vid stugurna ( första pilen) och jag landade den första borren vid vassen runt udden (blå/silver droppen). Tyvärr satte jag denna min favvo spinnare kastet efteråt, må den vila i frid på sin stubbe (varning!)

Stubbe strax under ytan i mitten av vassruggen!



Nästa vik var död (botten verkade sunking). Såg dock en bäver (se bild :) som följde efter mig ett tag.

'Beaver shot'


Fick en till lite mindre borre till vid nästa rugg (en mindre blå/silver spinnare) och landade lite längre bort slutligen en gädda på 1.5kg vid 9-snåret när firrarna kom igång på allvar. Såg att det var mycket liv i ytan och satte sonika på den ytliga Blå Bomber 16; gäddan högg vid första kastet.



Sista timmen led av en hel del lintrassel (se bla gäddbilden) vilket minskade fisketiden och rodden hem i mörkret var inte rolig; båten drog hela tiden åt än det ena än det andra hållet och färden gick i zick-zack (årtullarna sitter fel vilket gör båten framtung).

No comments: